13.9.10

Novi pravilnik o saobraćaju koji ove nedelje stupa na snagu!


Sve što obojim crveno pročitajte dva puta i ukapiraćete kolika je to glupost! To se dešava kada pravilnike i zakone o saobraćaju pišu svi samo ne oni koji se iole razumeju u taj saobraćaju!


Putnički automobili i laka teretna vozila do 3,5 tone moraće od 1. novembra do 1. aprila da imaju zimske gume  
(neopisiva glupost, a kad u martu bude 30 stepeni mi ćemo i dalje po zakonu nositi zimske gume a potrošnja će biti 20% veća sa zimskim gumama, ali to vladi i odgovara jer time indirektno više zaradjuju od akciza na to gorivo)  
na svim točkovima, propisano je Pravilnikom koji ove nedelje stupa na snagu. 

Zimske gume imaju oznaku kao što je M+S, "snou" (snow) i "vinter" (winter), a dubina šare mora biti najmanje četiri milimetra, navodi se u Pravilniku o tehničkim uslovima za vozila.

U zimsku opremu spadaju i lanci koji se moraju postaviti na točkove kada je kolovoz pokriven snegom i to na delu puta na kome je to propisano soabraćajnim znakom "lanci za sneg". 

*za ovakve kao na slici zakon ne važi očigledno imaju lance a ko ima ovakve lance ima i veze

Vozila ne smeju imati volan na desnoj strani, a ona koja su registrovana u Srbiji u roku od dve godine moraju biti prilagođena, odnosno komande moraju biti prebačene na levu stranu. 


(još jedna major glupost, očekujem štrajk vozača koji imaju volane na desnoj strani jer sam ih vidjao priličan broj, pa će se ponoviti kao u ruskom gradu Vladivostoku.. da na kraju ipak vlada odluči da ih zadrži... nije neka razlika u bezbednosti, uglavnom su to novija vozila, a u srbiji da ti neko sa desne prebaci volan na levu stranu... PA NIJE TO IGRAČKA DA SE TAKO LAKO I ZA MALE PARE MENJA STRANA VOLANA I KOMANDI...) 

 ili će da štrajkuju ili će ovo biti normalna slika po novom glupom pravilniku srbovanja...
 
Propis predviđa i da protivpožarni aparat ne moraju imati motocikli i putnički automobili koji se ne koriste kao taksi. Za ostale je obavezan.

Od 1. marta 2012. godine sva vozila, izuzev gradskih i prigradskih autobusa, moraju imati sigurnosne pojaseve i naslone za glavu (a šta ako ih fabrički nema?!) na svim sedištima. Pojaseve ne moraju imati vozila proizvedena pre 1. januara 1971. godine.

Žuta svetla mogu imati samo automobili proizvedeni pre 1. oktobra 1982. godine

Kočione obloge od 18. septembra 2011. godine, odnosno godinu dana od stupanja pravilnika na snagu, ne smeju da sadrže azbest.

Odloženi rok od godinu dana dat je i za primenu novih propisa za sadržaj kutije za prvu pomoć, koja mora biti u skladu sa standardom SRPS Z.B2.001. Motocikli, izuzev mopeda, moraju imati komplet "A", a ostala vozila komplet "B".

Rezervne sijalice i osigurači moraju odgovarati po priključku i obliku vozilu u kojem se nalaze, a komplet čine - po jedna sijalica za dugo, kratko (ili kombinovana sijalica), za prednje i zadnje poziciono svetlo, za pokazivač pravca i stop svetlo, kao i po jedan osigruač od 10 i 20 ampera.

Vozila koja imaju svetla opremljena sijalicama bez žarne niti - gasne farove i slično ne moraju imati rezervnu sijalicu za ta svetla.

Putnički automobili moraju imati polugu ili uže koje omogućava vuču na dužini 3-5 metara.

Vozilo po novom pravilniku može biti višebojno ili prebojeno i prelepljeno slikom ili reklamnim dizajnom, a u tom slučaju boja vozila je "preovlađujuća vidljiva boja".

Taksi vozila imaće najduži prelazni period da zadoovlje nove ekološke standarde - od 1. marta 2013. moraju da imaju najmanje euro 3 motore.

Pravilnik detaljno propisuje uslove za kočnice, svetla i dimenzije vozila. Najveća dozvoljena širina vozila je 2,55 metara za sve, izuzev za hladnjače - 2,6, te radne mašine i kamione sa uređajima za održavanje puteva, kojima je dozvoljena širina tri metra.

Najviša dozvoljena visina je četiri metra. Ograničeno je i koliko se automobil sme "spustiti", odnosno najmanji klirens mora da bude takav da maksimalno opterećeno vozilo može da pređe prepreku visine 10 centimetara.

Za ovako tupav pravilnik o spuštanju izgleda da nisu čuli Nemci

Najveća dozvoljena masa motornog vozila i skupa vozila je 40 tona.

Pravilnik propisuje da se prednje staklo, odnosno vetrobran, ne sme zatamnjivati, a prednja bočna stakla, u razini vozača, smeju se zatamniti do 25 odsto prigušenja. 

 Dakle ovaj ide garant na robiju po novom pravilniku...

Ostala se mogu zatamniti bez ograničenja ali na vozilu moraju postojati dva bočna retrovizora. Ograničenje zatamnjenja ne odnosi se na vozila državnih organa. (ako su oni iznad zakona, kako da onda ostalo gradjanstvo poštuje ovo ucenjivanje, ne možeš ovo - ne možeš ono!)

Pravilnik je objavljen u novom Službenom glansiku i na sajtu Ministarstva za infratrukturu.

No comments:

Post a Comment